Septia, Rahayu (2018) Interpretation of Signsin Nike This is us advertisement: A Study of Semiotics. Other thesis, Universitas Darma Persada.
Text
Cover, etc..docx Download (1MB) |
|
Text
Chapter I.docx Download (377kB) |
|
Text
Chapter II.docx Restricted to Registered users only Download (383kB) |
|
Text
Chapter III.docx Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text
Chapter IV.docx Download (372kB) |
|
Text
References.docx Download (373kB) |
|
Text
Attachments.docx Download (11MB) |
Abstract
The research discusses about the interpretation of signs in Nike This is us advertisement. It will be analyzed using cultural approach and semiotics theory by Charles Sanders Peirce. The researcher will determine which are the signs in the advertisement and use them as the data. From the data, the researcher analyzes the object of the icon or the symbol, and finally gets the interpretant in order to give the meaning of the signs in the advertisement. The aims of the research are to find out the semiosis process and the message in Nike This is us advertisement. This research also aims to reveal the implication of the message. The analysis technique used here is descriptive method. The method is used to describe the processes of interpetation of the signs in the advertisement. Keywords : Advertisement, Semiosis process, Nike This is us, Semiotics, Implication of the message. Penelitian ini membahas tentang interpretasi tanda di dalam iklan Nike This is us. Kajian ini akan dianalisis melalui pendekatan budaya dan teori semiotika dari Charles Sanders Peirce. Peneliti akan menentukan tanda-tanda yang ada di dalam iklan dan menggunakan tanda-tanda tersebut sebagai data. Peneliti menganalisa objek dari ikon atau simbol hingga akhirnya mendapat interpretasi untuk memberikan makna pada tanda yang ada di dalam iklan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui proses semiosis dan pesan dari iklan Nike This is us. Penelitian ini juga bertujuan untuk mengungkap implikasi dari pesan yang terdapat di dalam iklan. Metode analisis yang digunakan adalah metode deskriptif. Metode tersebut digunakan untuk menggambarkan proses interpretasi tanda yang ada di dalam iklan. Kata Kunci : Iklan, Proses semiosis, Nike This is us, Semiotika, Implikasi pesan.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Advertisement, Semiosis process, Nike This is us, Semiotics, Implication of the message. |
Subjects: | 400 Language/Bahasa > 401.41 Semiotics |
Divisions: | Fakultas Bahasa Dan Budaya > Bahasa dan Kebudayaan Inggris |
Depositing User: | Fachry Al-Tolah Perpustakaan |
Date Deposited: | 04 Dec 2018 09:51 |
Last Modified: | 04 Dec 2018 09:51 |
URI: | http://repository.unsada.ac.id/id/eprint/500 |
Actions (login required)
View Item |