The Women’s Representation in “Pantene Pro-V Daily Moisture Renewal” Ads Selena Gomez Version Through Roland Barthes’s “Sign” Theory: A Semiotics Study

Tiara Dwiarto, Larassati (2018) The Women’s Representation in “Pantene Pro-V Daily Moisture Renewal” Ads Selena Gomez Version Through Roland Barthes’s “Sign” Theory: A Semiotics Study. Other thesis, Universitas Darma Persada.

[img]
Preview
Text
Cover, etc..pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (665kB) | Preview
[img] Text
Chapter II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Chapter III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (535kB) | Preview
[img]
Preview
Text
References.pdf

Download (541kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Attachments.pdf

Download (3MB) | Preview
Official URL: http://repository.unsada.ac.id/cgi/oai2

Abstract

Communication is an individual or group way of communicating messages to individuals and groups. One way of delivering messages is through advertising. Through advertising, the Company can communicate a message to be conveyed. This is what P&G Co through Pantene Pro-V Moisture Renewal Ads Selena Gomez Version as The Representation of Roland Barthes’s Sign Theory. This research in the term paper aims to find the signifier and signified in the ad. In additional, it finds out the meaning consisted. In other words, the signs are conducted to get the message behind Pantene Pro-V Daily Moisture Renewal Shampoo and Conditioner Selena Gomez version with tag line is “Strong Is Beautiful” that effect the image of the power of female charm. The theory used in the term paper is related to the study about sign, Semiotics. In specific is the theory of Roland Barthes. His theory uses the denotation and the connotation as its signifier and signified signs to find out myth. Keywords: Pantene, advertisement, semiotics, signs, myth Komunikasi merupakan cara individu atau kelompok untuk menyampaikan pesan kepada individu dan kelompok. Salah satu cara penyampaian pesan adalah melalui iklan. Melalui iklan, perusahaan dapat mengkomunikasikan suatu pesan yang ingin disampaikan. Hal tersebut dilakukan P&G Co dalam iklan Pantene Pro-V Moisture Renewal Shampoo and Conditioner Versi Selena Gomez sebagai representasi teori tanda Roland Barthes. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan penanda dan petanda yang ada di dalam iklan. Selanjutnya, penelitian ini dimaksudkan untuk menemukan arti yang terkandung. Dengan kata lain, untuk mendapatkan pesan yang ada di balik iklan Pantene Pro-V Daily Moisture Renewal Shampoo and Conditioner Versi Selena Gomez yang berpengaruh pada kekuatan pesona wanita. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori yang berhubungan dengan kajian tentang tanda. Lebih spesifik adalah teori Roland Barthes. Teorinya menggunakan denotasi dan konotasi sebagai penanda dan petandanya untuk menemukan mitos. Kata kunci: Pantene, Iklan, Semiotika, Tanda,Mitos

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Pantene, advertisement, semiotics, signs, myth
Subjects: 600 Technology and Applied Sciences /Teknologi dan Ilmu-ilmu Terapan > 659.1 Advertising/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor
Divisions: Fakultas Bahasa Dan Budaya > Bahasa dan Kebudayaan Inggris
Depositing User: Fachry Al-Tolah Perpustakaan
Date Deposited: 02 Jan 2019 04:05
Last Modified: 02 Jan 2019 04:05
URI: http://repository.unsada.ac.id/id/eprint/577

Actions (login required)

View Item View Item