Barthe’s Myth Interpretation in Nike “What Will They Say About You” Advertisement

Izniatih, Izniatih (2018) Barthe’s Myth Interpretation in Nike “What Will They Say About You” Advertisement. Other thesis, Universitas Darma Persada.

[img]
Preview
Text
Cover, etc..pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (623kB) | Preview
[img] Text
Chapter II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Chapter III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
References.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Attachments.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://repository.unsada.ac.id/cgi/oai2

Abstract

Advertisement is arguably the most important part of the brand of a company, as it is the part of a company’s advertisement message that is most visible to consumers and ideally it comes to stand for the brand itself in their minds. The research in the term paper aims to find out the signifier and signified on the advertisement. It also finds out the meanings. In other words, the signs are used in theterm paper is related to the study about sign, Semiotics, the theory of Roland Barthes. His theory uses the denotation and the connotation as its signified and signifier signs to find out the myth. In here, every scene of the advertisement has the hidden message. Keywords : Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, and Myth. Iklan dapat dikatakan salah satu bagian paling penting dari sebuah perusahaan untuk melakukan sebuah promosi, karena pada dasarnya iklan merupakan pesan yang mudah untuk dilihat oleh pelanggan dan biasanya iklan mewakili merek itu sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan penanda (Signifier) dan petanda (Signified) yang ada di dalam iklan. Selanjutnya, penelitian ini dimaksudkan untuk menemukan arti yang terkandung. Dengan kata lain, untuk mendapatkan pesan yang ada di balik iklan Nike “What Will They Say About You?”. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori yang berhubungan dengan kajian tentang tanda (Sign). Lebih spesifik adalah teori Roland Barthes. Teorinya menggunakan denotasi (denotation) dan konotasi (connotation) sebagai penanda dan petandanya untuk menemukan mitos. Di setiap adegan, pasti ada pesan yang tersembunyi. Kata kunci : Semiotik, Tanda, Denotasi, Konotasi, dan Mitos.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, and Myth
Subjects: 400 Language/Bahasa > 401.41 Semiotics
Divisions: Fakultas Bahasa Dan Budaya > Bahasa dan Kebudayaan Inggris
Depositing User: Fachry Al-Tolah Perpustakaan
Date Deposited: 10 Jan 2019 07:01
Last Modified: 10 Jan 2019 07:01
URI: http://repository.unsada.ac.id/id/eprint/627

Actions (login required)

View Item View Item