Izniatih, Izniatih (2018) Barthe’s Myth Interpretation in Nike “What Will They Say About You” Advertisement. Other thesis, Universitas Darma Persada.
|
Text
Cover, etc..pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (623kB) | Preview |
|
Text
Chapter II.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text
Chapter III.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
|
Text
Chapter IV.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
References.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Attachments.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Advertisement is arguably the most important part of the brand of a company, as it is the part of a company’s advertisement message that is most visible to consumers and ideally it comes to stand for the brand itself in their minds. The research in the term paper aims to find out the signifier and signified on the advertisement. It also finds out the meanings. In other words, the signs are used in theterm paper is related to the study about sign, Semiotics, the theory of Roland Barthes. His theory uses the denotation and the connotation as its signified and signifier signs to find out the myth. In here, every scene of the advertisement has the hidden message. Keywords : Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, and Myth. Iklan dapat dikatakan salah satu bagian paling penting dari sebuah perusahaan untuk melakukan sebuah promosi, karena pada dasarnya iklan merupakan pesan yang mudah untuk dilihat oleh pelanggan dan biasanya iklan mewakili merek itu sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan penanda (Signifier) dan petanda (Signified) yang ada di dalam iklan. Selanjutnya, penelitian ini dimaksudkan untuk menemukan arti yang terkandung. Dengan kata lain, untuk mendapatkan pesan yang ada di balik iklan Nike “What Will They Say About You?”. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori yang berhubungan dengan kajian tentang tanda (Sign). Lebih spesifik adalah teori Roland Barthes. Teorinya menggunakan denotasi (denotation) dan konotasi (connotation) sebagai penanda dan petandanya untuk menemukan mitos. Di setiap adegan, pasti ada pesan yang tersembunyi. Kata kunci : Semiotik, Tanda, Denotasi, Konotasi, dan Mitos.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, and Myth |
Subjects: | 400 Language/Bahasa > 401.41 Semiotics |
Divisions: | Fakultas Bahasa Dan Budaya > Bahasa dan Kebudayaan Inggris |
Depositing User: | Fachry Al-Tolah Perpustakaan |
Date Deposited: | 10 Jan 2019 07:01 |
Last Modified: | 10 Jan 2019 07:01 |
URI: | http://repository.unsada.ac.id/id/eprint/627 |
Actions (login required)
View Item |