Fariz, Ibrahim (2018) VOLKSWAGEN ADVERTISEMENT THROUGH THE ROLAND BARTHES’ SEMIOTIC. Other thesis, Universitas Darma Persada.
|
Text
Cover.pdf Download (287kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (114kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II.pdf Download (461kB) | Preview |
|
Text
Chapter III.pdf Restricted to Registered users only Download (619kB) |
||
|
Text
Chapter IV.pdf Download (93kB) | Preview |
|
|
Text
Reference.pdf Download (104kB) | Preview |
|
|
Text
Attachments.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Advertisement is a text that has the objective to announce something that appeals to many people and that adds a well known product in all public. An advertisement is an announcement in a newspaper, on television, or on a poster about something such as a product, event, or job. Advertising is in fact one of the marketing tactics. Advertisement is arguably the most important part of the brand of a company as it is the part of a company’s commercial message that is most visible to consumers and ideally it comes to stand for the brand itself in their minds. The research in the term paper aims to find out the signifier and signified on the advertisement. In addition, it finds out the meaning consisted. In other words, the signs are conducted to get the message behind the Volkswagen advertisement. The theory used in the term paper is related to the study about sign, Semiotics. In specifically the researcher use the theory of Roland Barthes. His theory uses the denotation and the connotation as its signifier and signified signs to find out myth. Keywords: Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, Myth. Iklan adalah teks yang memiliki tujuan untuk mengumumkan sebuah sesuatu agar menarik bagi banyak orang dan agar suatu produk bertambah terkenal di semua kalangan umum. Iklan juga bisa diartikan sebagai pengumuman yang terdapat di koran, televisi, atau pada poster tentang sebuah produk, acara atau pekerjaan. Iklan dapat dikatakan sebagai salah satu taktik pemasaran. Iklan juga dapat dikatakan salah satu bagian penting dari sebuah perusahaan untuk melakukan sebuah promosi, karena pada dasarnya iklan merupakan pesan yang mudah untuk dilihat oleh pelanggan dan biasanya iklan mewakili merek itu sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan penanda (signifier) dan petanda (signified) yang ada di dalam iklan. Selanjutnya, penelitian ini dimaksudkan untuk menemukan arti yang terkandung. Dengan kata lain, untuk mendapatkan pesan yang ada di balik iklan Volkswagen. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori yang berhubungan dengan kajian tentang tanda (sign). Lebih spesifik peneliti menggunakan teori Roland Barthes. Teorinya menggunakan denotasi (denotation) dan konotasi (connotation) sebagai penanda dan petandanya untuk menemukan mitos. Kata kunci: Semiotika, Tanda, Denotasi, Konotasi, Mitos.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Semiotics, Signs, Denotation, Connotation, Myth. |
Subjects: | 400 Language/Bahasa > 401.41 Semiotics |
Divisions: | Fakultas Bahasa Dan Budaya > Bahasa dan Kebudayaan Inggris |
Depositing User: | Fachry Al-Tolah Perpustakaan |
Date Deposited: | 05 Jan 2010 02:12 |
Last Modified: | 05 Jan 2010 02:16 |
URI: | http://repository.unsada.ac.id/id/eprint/468 |
Actions (login required)
View Item |